Verplicht gesloten: pech of geluk?

De coronacrisis raakt ons allemaal – en niet alleen zakelijk. Op social media zie ik beautyprofessionals zich dagelijks grote zorgen maken. En terecht. Grote kans dat de situatie nóg slechter wordt voordat het de goede kant weer opgaat.

Wat moeten we hiermee, en hoe erg is dat? Vandaag eens geen praktische marketingtips, maar een verhaal waaraan ik moest denken.

Misschien wel…

Toen ik in 2014 Chinees studeerde in Beijing, liet onze lerares in een van haar lessen een interessante film zien over een boer die jarenlang op het land gewerkt heeft.

Op een dag rende zijn paard weg. Na het horen van dit nieuws kwamen zijn buren op bezoek. “Wat een pech!”, zeiden ze meelevend.“Misschien wel”, antwoordde de boer.

De volgende ochtend kwam het paard terug …en bracht hij drie wilde paarden met zich mee. “Wat geweldig!”, riepen de buren. “Misschien wel”, antwoordde de oude man.

De dag daarop probeerde zijn zoon op een van de ongetemde paarden te rijden. Hij viel van het paard en brak daarbij zijn been. De buren kwamen opnieuw hun medeleven betuigen. “Wat een pech!”. “Misschien wel”, antwoordde de boer.

Niet veel later kwamen er militaire functionarissen naar het dorp om alle jonge mannen mee te nemen naar het front. Toen ze zagen dat het been van de zoon gebroken was, liepen ze hem straal voorbij. De buren feliciteerden de boer met hoe goed dit afgelopen was. “Misschien wel”, zei de boer.

Dikke pech, of geluk?

Ja, je moet je deuren verplicht sluiten tot en met 28 april. En ja, voorlopig zullen je inkomsten flink teruglopen. Tegelijk heb je ineens de tijd om goed na te denken over wat je écht wilt. En om dingen op te pakken die je al veel te lang hebt uitgesteld.

Dikke pech …of juist geluk? De tijd zal het leren.

Blijf gezond, houd goede moed en besteed je tijd goed!

– Het team van Netbeauty

Gerelateerde berichten

Meer over Netbeauty

TCA peelings, nagelbeugels, sugaring: Jouw lokale marketingbureau heeft waarschijnlijk geen flauw idee wat het inhoudt. Wij wel. Want wij zijn Netbeauty. Als geen ander begrijpen wij precies wat jouw klanten beweegt en hoe we ze zo snel mogelijk in jouw salon krijgen.

ONS VERHAAL
NetBeauty Seminar